Reklama je důležitá pro rozvoj jakéhokoliv podnikání. Kolik investovat, jak efektivně tyto prostředky využít? Základní otázky, které trápí každého, kdo chce vložit do reklamy finanční prostředky.
Důležité je, abychom věděli koho chceme oslovit, kdo je naše cílová skupina.
Přibližně 78% českých domácností má doma internet. Téměř 50% z těchto domácností nakoupí na internetu minimálně jednou měsíčně. Dá se předpokládat, že s rozvojem moderních technologií a zvyšujícím se vlivem chytrých telefonů se toto číslo bude nadále zvyšovat. Meziroční růst návštěvnosti webových stránek z mobilů je až 49%. A to rozhodně není zanedbatelné číslo.
Pomocí analytických nástrojů lze sledovat návštěvnost stránek prostřednictvím reklamy. Můžete vyhodnocovat jaké reklamy jsou úspěšné, které prodejní kanály jsou efektivní, kolikrát navštíví uživatel Vaše stránky než si něco koupí, o jaké zboží má zájem a spoustu dalších faktorů.
Díky aktuálnosti dat, můžete flexibilně reagovat na výkon jednotlivých reklam. Neúspěšné reklamy lze okamžitě pozastavit a peníze přesunout do těch úspěšnějších. Změna v reklamním nastavení se projeví okamžitě.
Pomocí nastavení rozpočtů pro jednotlivé reklamní kampaně, můžete přesně určit kolik bude proinvestováno a za jaké období. V případě PPC reklam určujete maximální částku za proklik, nikdy nezaplatíte víc.
Další z výhod reklamy na internetu je jednoznačně přesné cílení. Prostřednictvím reklamních kampaní můžete oslovovat lidi, kteří mají zájem o Vaše zboží nebo službu. Až 75% lidí se pro nákup rozhoduje dle informací na internetu. Výhoda přesného cílení se projevuje především při inzerci ve vyhledávání na Google nebo Seznam. Díky tomuto způsobu inzerce oslovujete lidi v poslední fázi nákupního procesu. Uživatel již ví, že zboží chce a pouze hledá, kde si ho koupí. V této fázi je již na prodejci, aby upoutal reklamním sdělením, poukázal na své výhody a poskytnul uživateli skvělý zážitek z nakupování.
Flexibilita v online reklamě nesouvisí pouze s hlídáním investice, ale také s nabídkou relevantnějšího reklamního sdělení. Toto se dá docílit prostřednictvím Remarketingu ( u Sklik Retargetingu). Remarketing umožňuje třídit návštěvníky Vašich stránek do skupin a těm podle různých pravidel nabízet reklamu tzv. na míru. Oslovujete tak znovu své návštěvníky. Jejich oslovení je velmi efektivní, uživatelé totiž již znají Váš web i nabídku produktů.
V současné době je remarketing nejúčinnější nástroj v online inzerci, konverzní poměry jsou vyšší až několikanásobně v porovnání s PPC reklamou či plošnou reklamou v obsahové síti.
Srovnání nákladů s offline reklamou v podstatě souvisí s možností sledovat a vyhodnocovat dopad reklamních sdělení. Díky měřitelnosti online reklamy víme přesně jaká je návratnost našich investic. U offline forem reklamy tyto informace nikdy zcela přesně neznáme. Nemůžeme jednoduše změřit, kolik lidí dostalo náš leták, kolik z nich přišlo nakoupit. Lze si najmout firmu, která pro nás udělá následně průzkum, ale přesnost takových dat se vyhodnocení online reklamy nikdy nevyrovná. Navíc nás to bude stát další náklady.
Vložit komentář